Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.

Információ
titleKRÉTA konzultáció

Tisztelt Felhasználóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a KRÉTA rendszerrel kapcsolatos kérdésekről az e-KRÉTA Zrt. címén (1111 Budapest, Budafoki út 59.) konzultációs workshopokat tartunk. A konzultációra jelentkezni az enaplo@ekreta.hu emailcímen lehet. A jelentkezéshez kérjük írják meg az jelentkezés időpontját, az intézményük nevét, továbbá az iskolákból résztvevők számát is. A tavasz folyamán az alábbi konzultációs időpontok kerülnek meghirdetésre:

2018. május 10. (csütörtök) 13.00 óra

Szoftverfrissítések, újdonságok

Tipp
titleKréta 2.55 verzió újdonságai (2018.05.02.)
  • házi feladat kezelésének kiegészítése
    • diák által rögzített új hozzászólás esetén az érintett pedagógus email értesítést kap, ha ez be van állítva a profilbeállításaiban
  • törzslapszám és naplósorszám kezelése
    • a tanulók naplósorszámának és törzslapszámának kezelését egységesítettük, kiegészítettük, így már lehetőség van az osztályt- vagy évfolyamot váltó tanulók, illetve a távozott, majd visszaérkezett tanulók adatainak kezelésére. A tanulók aktuális adatait a Tanulói adatlapon, illetve az Osztályok tanulóinak listája menüpontban lehet megadni; lezárt osztálytagságok esetén, az aktív besorolás adataitól függetlenül, az Osztályokból kiírt tanulók listája menüpontban rögzíthetők, módosíthatók a sorszámok.
  • az országok és a szakképesítés adatszótár bővítése
    • már elérhető a "Szerbia és Montenegró" megnevezés is
    • már elérhető az "Élelmiszeripari szakmunkás (2014) - 3454102" szakképesítés is
  • közösségi szolgálat kezelése
    • már lehetőség van 5-nél több, akár 50 óra közösségi szolgálatot is egyszerre rögzíteni, hogy a korábbi évek adatait gyorsabban lehessen megadni
  • munkaidőelszámolólap generálása
    • ha több pedagógus elszámolását hozzuk létre, akkor az nem egy PDF állományban jön létre, hanem minden alkalmazott számra külön-külön, ami egy csomagolt állományban tölthető le
  • tanuló értesítők Waldorf iskolák számára
    • minden értékelési időszakra elérhető a "Tanuló értesítő" dokumentum, a meghatározott formátumban
  • tanulói jogviszonyt igazoló lap
    • lehetőség van az ún. multiselect-re a jogviszonyt igazoló dokumentum generálásakor, így több tanuló számára is létrehozható az igazolás egyszerre
  • KIR szinkron funkció Beiratkozás modulban

    az Adatszolgáltatások/Beiratkozás menüpontban található Image Removed gomb segítségével a "Felvéve" státuszú Nebulók adatai frissítésre kerülnek a KIR - Központi Információs Rendszerben a KRÉTA-ban tárol adatokkal

    Bővebben
    titleA funkció működésének részletes leírása
    Oldal szerepeltetéseFKKADMIN:A KIR SZINKRON funkció működéseFKKADMIN:A KIR SZINKRON funkció működése
    Tipp
    titleKréta 2.54 verzió újdonságai (2018.04.18.)
    • A napló dokumentumok készítésekor lehetőség van egyszerre több dokumentum elkészítésére és letöltésére is. Az új verzióban már lehetőség van ennél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több napló is elkészíthető egyszerre
    • Törzslapokon a törvényes képviselő megjelenítése. A korábban az összes megadott gondviselő megjelent a törzslapokon, jelenleg csak az (vagy azok), akik törvényes képviselőnek vannak jelölve
    • Feladatellátási helyek kiegészítése
    • Beiratkozás Excel exportnál a rendezés javítása, az export állományban már ABC sorrendben jelennek meg a nebulók
    • Közösségi szolgálat jelentkezési lap és Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái (órarend alapján) dokumentum javítása. Az új verzióban m ár lehetőség van ezeknél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több tanuló jelentkezési lapja, illetve több kolléga be nem jegyzett óráit tartalmazó táblázat is letölthető egyszerre

    • A napló jogosultságú felhasználók is le tudják tölteni a dokumentumok között az összes osztály, tanár és terem órarendet
    • A dokumentumokban az "Évégi értesitő(k)" záradék szövegének megjelenítése választható, hogy az év végi értesítőben is beállítható, hogy a nevelőtestület határozata megjelenjen (ez az alapértelmezett beállítás) vagy ne kerüljön megjelenítésre.
    • Házi feladatok megjelenésének javítása. Az Edge és IE böngészők alkalmazásakor nem lehetett házi feladatot menteni a naplózott órákhoz, ez javításra került
    • Egyéni csengetési rend javítása. A frissítés megoldja azt a problémát, hogy ha a Tanév rendje menüpontban beállítunk egy egyedi napot, és ahhoz olyan csengetés rendet adunk meg, ahol a szokásosnál kevesebb óra van, akkor csak annyi óra fog megjelenni az órarendekben, ahány órát felvettünk a beállított csengetési rendben. Ezzel lehetővé válik a rövidített napok kezelésének egy egyszerűbb megoldása.
    Tipp
    titleKréta 2.53 verzió újdonságai (2018.04.04.)
    Bővebben
    titleBeiratkozás funkció elérhető lett az Adatszolgáltatások menüpont alatt:

    Image Removed

    Bővebben
    titleBeiratkozás funkció kiegészítése a friss igényekkel:
    • Eltávolításra került a “Nebuló születési országa és helye” részről az Irányítószám megadási lehetősége.
    • Bővült az adatok felvitele KIR szolgáltatás megadásával.
    • A beilleszkedési, tanulási és magatartási problémák, funkciónál a numeric box eltávolításra került

    Image RemovedImage Removed

    Bővebben
    titleDokumentumok bővítése új lehetőségekkel:
    • Értesítőknél, bizonyítványoknál van lehetőség a tanulmányi átlagokat megjeleníteni

    Image RemovedImage Removed

    • Tanuló ellenőrzőkönyvében mostmár megjelennek, a modulzáró, beszámoltató, különbözeti vizsga, pótvizsga értékelések is

    Image Removed

    Bővebben
    titleDokumentumok átdolgozása az intézményi visszajelzések alapján
    • Csoportnaplóban mostmár megjelenik a Tantárgy

    Image Removed

    • Értesítés jegyzőnek dokumentumok el lettek távolítva
    • Értesítés gyermekvédelmi szolgálat részére dokumentummal bővűlt a lista
    • Nem tanköteles tanulóknál módosult a törvényi leírás

    Image RemovedImage Removed

    • Értesítőknél van lehetőség saját (felnőttképzésen) illetve gondviselő részére generálni a dokumentumot. 

      Image Removed

    • Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái excel táblában megjelennek a pedagógus nevek

    Image Removed

    Bővebben
    titleTanév rendje kezelése átdolgozása
    • Eltérő csengetési renddel rögzített tanév rendje esemény esetén helyesen jelenik meg az órarendek
      • az egész intézmény számára rögzített esemény esetén
      • csak egyes osztályoknak/csoportok számára rögzített esemény esetén
    Tipp
    titleKRÉTA 2.52 verzió újdonságai (2018.03.21.)
    • Órarend átdolgozása

    • Órarend import átalakítás

    • Tanév rendje kezelés módosítás

    • Dokumentum letöltések bővítése új beállítási lehetőségekkel

    • Dokumentumok átdolgozása az intézményi visszajelzések alapján

    • Diák felületen igazolatlan mulasztások megjelenítése

    • Házi feladat felvételi lehetőség módosítása, kizáró szavak figyelésével

    Tipp
    titleKRÉTA 2.51 verzió újdonságai (2018.03.07.)
    Bővebben
    titleKésés gomb levétele az oldal optimalizálása érdekében

    A tanóra naplózása felületről - a beérkező fejlesztési javaslatokkal összhangban a képernyőn való nagyobb megjeleníthetőség érdekében - a "Késés" gombot eltávolítottuk. A késés tényének rögzítéséhez eddig sem volt szükség a "Késés" gombot is bekapcsolni, elég volt a késés időtartamát beírni az erre szolgáló mezőbe.

    A késés tényének rögzítése most is így működik, tehát a késés időtartamát percben kell rögzíteni a mezőben, majd az óra naplózását követően automatikusan a "Jelenlét" gomb inaktiválódik., ahogy a funkció jelenleg is működik.

    Naplózás előtt:

    Image Removed

    Naplózást követően:

    Image Removed

  • Az elektronikus ellenőrzőben a tanuló mulasztásainál a sorrend javítása
  • Az elmaradt - napirend nézetű - tanórák, foglalkozások és házi feladatok megjelenítése
  • Az ütközések javítása az elmaradt órák esetében
  • A napirendben a helyettesítések színezése
  • Az elektronikus ellenőrzőben az igazolatlan mulasztások külön megjelenítése
  • Az alkalmazottak funkcióban a végzettségek kezelésének kiegészítése
  • A pedagógusok nem naplózott órái és a naplóba be nem jegyzett foglalkozások funkciók javítása
  • A pedagógus fokozat többes módosításának javítása az alkalmazottak funkcióban
  • A tanév rendjének módosítása a pihenőnapok esetében
  • Importáláskor az azonos vagy hasonló nevű osztályok/csoportok ellenőrzése
  • Jogszabályi változások átvezetése a gyakorlati órák időtartama miatt
  • Alkalmazottak KIR importláskor a születési név kezelésének javítása
  • Az értékelés mondatbank javítása
  • Tantárgyfelosztás importálás javítása
  • Biztonsági frissítések
  • Bővebben
    titleKorábbi frissítések megjelenítése
    Oldal szerepeltetéseA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívumA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívum
    Információ
    iconfalse
    titleKeresés

    Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!

    Livesearch
    sizelarge
    additionalpage excerpt
    placeholderMegoldás keresése
    typepage

    HTML
    <div id="fb-root"></div>
    	<script>
    		(function(d, s, id) {
    		var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
            if (d.getElementById(id)) return;
            js = d.createElement(s); js.id = id;
            js.src = "//connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v2.5";
            fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
            }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));
    	</script>            
    <div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="false">
    	<div class="fb-xfbml-parse-ignore"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta">KRÉTA Facebook</a></blockquote></div>
    </div>

    Szakmai útmutatók

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Beiratkozás adatszolgáltatás

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage RemovedDiákolimpiai jelentkezés segédlet

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA Tantárgyfelosztás 

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage RemovedKRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás (ETTF) 

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévváltás

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed aSc importálás segédlet

    Gyakran Ismételt Kérdések

    Image Removed Gyakran Ismételt Kérdések - Adminisztrációs rendszer

    Image Removed Gyakran ismételt Kérdések - Elektronikus napló

    Image Removed Gyakran Ismételt Kérdések - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

    Image Removed Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

    Gyors Áttekintő Segédletek

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage RemovedAdatszolgáltatás modul

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage RemovedPedagógus IKT kompetecia

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Elektronikus napló

    e-Learning 

    Image Removed"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

    Image Removed"NEPTUN KRÉTA - Adminisztrációs feladatok" című képzés

    Bemutatók, iskolai segédletek

    adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage RemovedIntézményi bemutató

    document, docx, file, text, type, word, writing iconImage Removed KRÉTA e-Napló szabályzat (minta) 

    KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage RemovedIntézményi Ügyiratkezelői segédlet

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage RemovedPoszeidon webes felhasználói dokumentació

    Sablonok, mintafájlok

    document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tanmenet sablon

    document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

    document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

    document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

    document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl

    document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel

    Felhasználói kézikönyvek

    Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Adminisztrációs rendszer

    Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Elektronikus napló

    Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Elektronikus ellenőrző

    Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Központi Rendszer

    KRÉTA Konferencia 2018

    adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

    GINOP 6.2.3

    Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

    acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed IKT Segédlet 

    document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Eszköz specifikáció javaslat 

    Livesearch
    sizelarge
    additionalpage excerpt
    placeholderMegoldás keresése
    typepage


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    KRÉTA-EESZT Gyakran Ismételt Kérdések

    Az idei tanévtől kezdve elérhető az igazolások beküldése a KRÉTA rendszerbe az EESZT alkalmazásból. A Gyakran Ismételt Kérdések választ adnak az igazolások beküldésével kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre a szülőknek ás a pedagógusoknak. 

    Gyakran ismételt kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban szülők részére

    Gyakran Ismételt Kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban pedagógusok, osztályfőnökök részére

     

    Állapot
    colourGreen
    titleTanár
     
    Állapot
    subtletrue
    colourGreen
    titleszülő


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    KRÉTA eJogsi modul

      

    A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 2024. szeptember 1. napjával hatályba lépő módosítása értelmében az állam a középiskolában és a szakképző intézményben végzős tanulók részére ingyenesen biztosítja a „B” kategóriás közúti járművezetői engedély (a továbbiakban: jogosítvány) megszerzéséhez a közlekedési alapismeretek (a továbbiakban: KRESZ) és gyakorlati vizsga letételéhez szükséges ismeretek elsajátítását. 

    Az adminisztrátorok számára 2024.09.03-tól elérhetők az adminisztrációs funkciók, a diákok részére 2024. szeptember 23-tól nyílt meg a jelentkezési felület a KRÉTA DKT rendszerből! Kérjük kövessék a KRÉTA Tudásbázist és a KRÉTA eJogsi modulról további információkat az eJogsi Tudásbázis oldalán olvashatnak!

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    subtletrue
    colourBlue
    titleDiák


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    KRÉTA-EESZT kapcsolat

    A 2024/2025 tanévtől kezdve az orvosi igazolásokat az azt kiállító orvos egyből a Kréta-rendszerbe küldheti az EESZT rendszer és a KRÉTA összekapcsolásán keresztül. 

    Fontos tudni, hogy a KRÉTA adminisztrátoroknak nincs további feladata az igazolások kezelésével, ugyanakkor az igazolás beküldése csak akkor lehetséges ha az iskola helyesen rögzítette a tanuló TAJ számát!

    Az összekapcsolás eredményeként, amikor a háziorvos felviszi az igazolást, akkor a tanuló iskolájának az e-Ügyintézés rendszerében keletkezik egy "Tanulói Mulasztás Igazolása" (TMGI) kérelem, amit az osztályfőnöknek ugyanúgy kell feldolgoznia, mint korábban, amikor a szülő küldte be a mulasztás igazolására szóló kérelmet. A rendszerben a szülő is nyomon tudja követni, hogy hol tart az igazolási folyamat, mivel az e-Ügyintézésben is megjelenik a kérelem, a Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt.

    Az oviKRÉTA rendszermodulban is hamarosan elérhetővé válik az orvosi igazolások automatikus átvétele. Kérjük, addig is az orvosi igazolások digitalizálását és feltöltését az oviKRÉTA Jelenléti ív felületén megtenni szíveskedjenek.

    Gyakran ismételt kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban szülők részére

    Gyakran Ismételt Kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban pedagógusok, osztályfőnökök részére

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    colourGreen
    titleTanár


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

      

    Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer leírások, segédletek

    A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer TÉR menüpontjában szükséges végezni.

    A KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerrel kapcsolatos leírásokat, ide kattintva lehet elérni, az alkalmazottak, az intézményvezetők ill. fenntartói szerepkörű felhasználók esetében. 

    A nem állami fenntartók esetében külön Tudásbázis oldalon mutatjuk be a modul használatát, a bejelentkezést a KRÉTA FEM moduljába és adatkezelési folyamatokat!

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    colourRed
    titlefenntartó


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1

      

    oviKRÉTA oktatások

    Az új nevelési évben is folytatjuk az oviKRÉTA rendszer felhasználói képzéseket, melynek célja, hogy a felhasználók megismerjék a rendszer gyakorlati működését. A képzéseket szerepkörönként tartjuk, külön alkalommal lesznek igazgatói (intézményi adminisztrátori), óvodapedagógusi és fenntartói képzések, valamint augusztusban a Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerről is tartunk előadásokat a fenntartóknak, intézményvezetőknek és óvodapedagógusoknak is. 

    Képzési időpontok:

    IdőpontCímYouTube link
    2024.08.21. 10:00oviKRÉTA PED TÉR - Fenntartók részérehttps://www.youtube.com/live/rOvarCR3Ntw
    2024.08.22. 10:00oviKRÉTA PED TÉR - Vezetők részérehttps://www.youtube.com/live/NgicUUdD6NY
    2024.08.22. 13:00oviKRÉTA PED TÉR - Pedagógusok részérehttps://www.youtube.com/live/0eajH9LA3lI
    2024.09.04. 10:00Általános képzés adminisztrátorok részérehttps://www.youtube.com/live/593s1d4ANII
    2024.09.11. 13:00Általános képzés óvodapedagógusok részérehttps://www.youtube.com/live/fd2oxpLSlpc
    2024.09.18. 10:00Általános képzés fenntartók részérehttps://www.youtube.com/live/qcfqRnaHdIY

    Az oktatásokra nem szükséges előzetesen jelentkezni, egyszerűen csak kattintson az adott időpontban a megadott linkre, és csatlakozzon az előadáshoz. Az előadások visszanézhetőek lesznek, a felvételeket az oviKRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhetővé tesszük, így bármikor hozzáférhet a videós képzési anyaghoz.Amennyiben még nem rendelkezik oviKRÉTA felhasználói fiókkal, kérjük írjon ügyfélszolgálatunkra az ugyfelszolgalat@edudev.hu e-mail címre, és mi megküldjük a regisztrációs levelet a KIR-ben megadott intézményekhez regisztrált igazgatói e-mail címre. Javasoljuk, hogy előzetesen a KIR-ben szereplő adatokat ellenőrizze, amennyiben szükséges, végezze el a módosításokat.Részvételére feltétlenül számítunk és reméljük, hogy hasznosnak találja majd az oktatásokat!

    Állapot
    colourGreen
    titleOVIKRÉTA
     


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    KRÉTA TESZEK modul gyakorlati bemutató fenntartók és intézmények részére

      

    A KRÉTA TESZEK modul használatának támogatására élő videókban mutatjuk be az egyes funkciókat és adunk hasznos gyakorlati tanácsokat a Fenntartóknak ill. az Intézményeknek. 

    Az élő bemutató során végigvezetjük a felhasználókat a  KRÉTA TESZEK rendszermodul fontos funkcióin, folyamatain, a rendszer elérésétől, bejelentkezéstől, az igények és eszközök kezelésén át (beleértve az áthelyezést), a szervizesetek menedzselésén keresztül egészen a kontrolling funkciót biztosító riportokig bezárólag.

    A Fenntartóknak szóló élő előadás 2024.06.19-én 14.00 órától lesz, melyet az alábbi linken lehet megtekinteni: 
    https://www.youtube.com/live/Qby7zxgpYVI

    Az Intézményeknek szóló élő  bemutatót 2024.06.20-án 14.00 órától tartjuk, melyet az alábbi linken nézhetnek meg:
    https://www.youtube.com/live/AqZjME5jiY4

     

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    colourRed
    titlefenntartó


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    A kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.

      

    A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.

    A funkcióról részletes útmutatót ide kattintva olvashatnak ill. nézhetik meg a kétfaktoros azonosítás beállításáról szóló videónkat, valamint visszanézhetik a  KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása című élő adásunkat is. 

    A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy  autentikátor alkalmazás által generált kódot.

    A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető. 

     

    Állapot
    colourRed
    titlefenntartó
     
    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    colourGreen
    titleTanár
     
    Állapot
    subtletrue
    colourGreen
    titleszülő
      
    Állapot
    subtletrue
    colourBlue
    titleDiák


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1

    Tájékoztató az oviKRÉTA rendszerről

    Kedves Kollégák!

    Ezúton is köszönjük, akik részt vettek az oviKRÉTA tájékoztatóján! Akiknek nem volt lehetőségük becsatlakozni az élő adásban, azok számára ide kattintva érhető el a KRÉTA Videótárba az oviKRÉTA alkalmazás júliusi intézményi bemutató videója. 

    Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.

    • Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;

    • Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;

    • Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;

    • A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;

    • Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;

    • A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;

    • Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;

    • Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!

    Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.

    Üdvözlettel,

    oviKRÉTA csapat

     

    Állapot
    colourGreen
    titleOVIKRÉTA
     


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

      

    Tisztelt Felhasználóink!

    A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok. 

    Mi is az adathalászat?

    Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.

    Melyek a tipikus árulkodó jelek?

    Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére.  Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.

    Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.

    Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!

    Mi a teendő?

    A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet! 

    Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.

    Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról? 

    Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat!  A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.

    Köszönjük együttműködésüket!

    Állapot
    colourBlue
    titleKRÉTA



    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

      

    A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 

    2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

    • osztálynapló,

    • csoportnapló,

    • egyéb foglalkozási napló,

    • órarend,

    • tantárgyfelosztás,

    • ellenőrző.

    A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

    A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

    Ismerkedjen meg a KRÉTA  Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer különböző programjaival és szoftvermoduljaival!

    Állapot
    colourBlue
    titleKRÉTA



    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1


    HTML
    <div id="fb-root"></div>
    <script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=v9.0" nonce="i5r1olzp"></script>
    <div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta/" data-tabs="" data-width="500px" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote cite="https://www.facebook.com/neptunkreta/" class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta/">KRÉTA Iskolai Alaprendszer</a></blockquote></div>
    



    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Widget csatlakozó
    urlhttps://www.youtube.com/watch?v=nTnDnYOd1Vs

    Elsős lett a gyermekem

    Dr. Jármi Éva pszichológus szakértő tanácsai az elsős tanulók szüleinek.

     

    Állapot
    subtletrue
    colourGreen
    titleszülő


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Widget csatlakozó
    urlhttps://www.youtube.com/watch?v=21Pg_r7lAIM

    Ötödikes lett a gyermekem

    Dr. Jármi Éva pszichológus szakértő tanácsai az ötödikes diákok szüleinek.

     

    Állapot
    subtletrue
    colourGreen
    titleszülő


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Widget csatlakozó
    urlhttps://www.youtube.com/watch?v=cYYp9CRIC0k

    Kilencedikes lett a gyermekem

    Dr. Jármi Éva pedagógiai szakpszichológus tanácsai a kilencedikes évfolyamos gyermekek szüleinek

     

    Állapot
    subtletrue
    colourGreen
    titleszülő


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    Okoseszköz használatának engedélyezése

    A Tudásbázis Okoseszköz használatának engedélyezése című oldalán bemutatjuk, hogy a tanulmányi rendszerben hogyan lehet rögzíteni a jogszabályok alapján kiadható engedélyt.

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    colourGreen
    titleTanár


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer

    Elérhető a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED-TÉR) Tudásbázis oldala, ahol folyamatosan kikerülő információk segítik a rendszermodul használatát.

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    colourGreen
    titleTanár


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1

    A KRÉTA használata VPN szolgáltatón keresztül

      

    A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás. 

    Állapot
    colourGreen
    titleTanár
     
    Állapot
    subtletrue
    colourGreen
    titleszülő
     
     
    Állapot
    subtletrue
    colourBlue
    titleDiák


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    Duális Modul oktatóvideók

    Megtekinthetők a KRÉTA Videótárban a Duális Modullal kapcsolatos oktatóvideók, melyek részletesen bemutatják az intézményi ill. képzőhelyi felhasználóknak a program használatát. 

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    subtletrue
    colourRed
    titleVÁLLALKOZÁSOK


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    PDF
    nameDuális modul alkalmazása útmutató_1201.pdf

    KRÉTA Duális Modul segédlet

    Letölthető a KRÉTA Duális Modul áttekintő segédlete, amely összefoglalja azokat a feladatokat és funkciókat amelyek a duális képzés adminisztrálásához szükségesek az intézmények és a vállalkozások részére. 

    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    subtletrue
    colourRed
    titleVÁLLALKOZÁSOK


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    PDF
    nameDiakjogi_tudor2021.pdf

    Diákjogi tudor

    Az Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült. 


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1

    Közigazgatási ismeretek tantárgy

    Dr. Csóka Gabriella, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, ÁNTK, mesteroktató előadása a  közigazgatási ismeretek választható tantárgy  bemutatásáról.

    HTML
     <iframe width="100%" height="220" src=https://ludovikawebinar.uni-nke.hu/recordings/embed/930?key=aVJVjEqRlEyN frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>



    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    PDF
    nameTanév rendjétől eltérő képzések.pdf

    A tanév rendjétől eltérő képzések kezelése a KRÉTA rendszerben

      

    A KRÉTA rendszerben - néhány korlátozás figyelembevételével - az intézményeknek lehetőségük van a tanév rendjétől eltérő képzések kezelésére is. 

    A letölthető Gyors Áttekintő Segédletünkben (GYÁS) bemutatjuk, hogy milyen alapvető műveleteket kell végrehajtania a felhasználóknak, ha a tanév rendjétől eltérő módon akarja kezelni a képzéseit.

     

    Állapot
    colourBlue
    titleKRÉTA


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    KRÉTA Duális Modul Tudásbázis

    Elérhető a KRÉTA Duális Modul Tudásbázis, ahol az intézményi KRÉTA adminisztrátorok, a duális képzőhelyi adminisztrátorok ill. a duális oktatók kaphatnak segítséget a rendszer használatához.

    A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is. 

     

    Állapot
    colourBlue
    titleKRÉTA


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    KRÉTA TESZEK modul 

    KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul  bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.

    Állapot
    colourRed
    titlefenntartó
     
    Állapot
    colourBlue
    titleIntézményvezetés
     
    Állapot
    colourGreen
    titleTanár
     
    Állapot
    subtletrue
    colourGreen
    titleszülő
      


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    Digitális Kollaborációs Tér

    A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. 

    Állapot
    colourGreen
    titleTanár
     
    Állapot
    subtletrue
    colourBlue
    titleDiák


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    Idegennyelvi Felkészítő modul

    A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését. 

    Állapot
    colourGreen
    titleTanár
     
    Állapot
    subtletrue
    colourBlue
    titleDiák
     
    Állapot
    colourRed
    titlefenntartó


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    Szakmai útmutatók letöltése

    A tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók.

    Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá. 

    Állapot
    colourGreen
    titlee-ügyintézés
     
    Állapot
    colourBlue
    titleKRÉTA
     
    Állapot
    subtletrue
    colourYellow
    titlePOSZEIDON


    Panel
    borderColor#CCCCCC
    borderWidth1
    Image Added

    Lázár Ervin Program modul

    Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.

    LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület

    LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó

    LEP intézményi napló felület

    LEP modul, intézményi napló felület - videó

    LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület

    Állapot
    colourBlue
    titleKRÉTA