Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.

Információ
titleKRÉTA konzultáció

Tisztelt Felhasználóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a KRÉTA rendszerrel kapcsolatos konzultációs workshopokra jelenleg az összes konzultációs időpontunk betelt, új időpontok szervezéséig szíves türelmüket kérjük.

Információ
titleTudásbázis újdonságok

Megjelent a Klebelsberg Központhoz tartozó köznevelési intézmények Előzetes Tantárgyfelosztás 2018 szakmai útmutatója, amelyet ide kattintva tölthetnek le!

A tanév váltásával kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdésekre adott válaszokat, ide kattintva érhetjük el a Tudásbázisban!

Tipp
titleTanévváltás

A Tanévváltás funkció elérhető a rendszerben!

Felhívjuk az Intézmények figyelmét a tanévváltással kapcsolatban, hogy nem visszavonható folyamat, a lezárt tanévben nincs lehetőség utólagos adatmódosításra (csak a Dokumentumok menüpont lesz elérhető, riportolási funkciókkal)!

Az összes tanuló következő tanévi osztályba való léptetése után javasoljuk csak megtenni, beleértve például:

  • a javító- és osztályozó vizsgán elért eredmények rögzítését,
  • az összefüggő szakmai gyakorlat eredményeinek záradékolását,
  • az esetlegesen nyáron intézményt váltó tanulók kezelését is!

A Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) rovatunkban a tanév zárásával kapcsolatos kérdéseket válaszoltunk meg.

A szakmai útmutatók között elérhető a Klebelsberg Központhoz tartozó intézmények részére a végzettségek kezelésére vonatkozó szakmai útmutató.

A KRÉTA e-Napló újonnan bevezető intézmények részére letölthető a KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései Image Removed dokumentum, amely gyors áttekintő segédlet az e-Napló bevezetésének módjáról, feladatairól.

Szoftverfrissítések, újdonságok

Tipp
titleKréta 2.60 verzió újdonságai (2018.08.12.)
Bővebben
titleÓrarendek szerkeszthetősége a következő, még nem aktív tanévben

A fejlesztést követően a tanévváltást megelőzően is lehet szerkeszteni az e-Napló menüpontba belépve Tanári/Osztály/Terem irányból is a jövő évi órarendeket.

Image Removed

Bővebben
titleÉrtékelés nélküli tantárgyak megjelenítése az osztálynaplóban

Az Osztálynapló dokumentumban megjelennek azok a tárgyak is, amikből az adott tanulónak nincsenek értékelései

Image Removed

Bővebben
titleÓrarend export bővítése

Az Órarendek exportálásánál lehetőség van időintervallumot is kiválasztani az exportálás során.

Ezt az admin felület Importálások menüponton belül az Órarend importálása alpontban vagy az "Excel import" vagy az "Excel import érvényességi idővel" funkciókon belül található "Export" szekcióra váltva lehet elérni.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleTanévváltás engedélyezése

A Nyilvántartás menüpontban elérhető az "Aktív tanév váltása" funkció.

Figyelem
titleTanévváltás

Felhívjuk az Intézmények figyelmét a tanévváltással kapcsolatban, hogy nem visszavonható folyamat, a lezárt tanévben nincs lehetőség utólagos adatmódosításra (csak a Dokumentumok menüpont lesz elérhető, riportolási funkciókkal)!

Az összes tanuló következő tanévi osztályba való léptetése után javasoljuk csak megtenni, beleértve például:

  • a javító- és osztályozó vizsgán elért eredmények rögzítését,
  • az összefüggő szakmai gyakorlat eredményeinek záradékolását,
  • az esetlegesen nyáron intézményt váltó tanulók kezelését is!

Image Removed

A funkcióról bővebben az "Aktív tanév váltása" oldalon olvashat bővebben.

Bővebben
titleOsztály és Csoport jellemzőinek bővítése

A csoportoknál is beállítható a Tervezett létszám érték, valamint az osztályok esetében külön jelölőnégyzettel állítható be az Arany János programban való megjelenés.

Image Removed

Bővebben
titlePedagógusok figyelmének felhívása a nem naplózott órákra

A bejelentkezett pedagógus neve mellett megjelent egy új jelzőszám, mely megmutatja, hogy a felhasználónak mennyi, még le nem naplózott tanórája van.

Image Removed

A számra kattintva megnyílik a Haladási napló / Nem naplózott tanórák listája, ahonnan közvetlenül is van lehetőség a még nem könyvelt órák naplózására.

Image Removed

Bővebben
titleKülsős alkalmazott sablonizált rögzítési lehetősége

Az eddig elérhető sablonizált Alkalmazottak mellett megjelent az "Új külsős alkalmazott rögzítése" lehetőség is, az ilyen alkalmazottak egyszerűsített felvitelének érdekében.

Image Removed

Az így létrehozandó Alkalmazottaknál csak az Óraszám, a Munkakör (ezek alapértéket is kapnak), valamint a Feladatellátási hely (ezt mindenképpen a felvitel során kell megadni) beállítására van szükség a rendszerbe történő felvitelhez.

Image Removed

Bővebben
titleVisszairatkozás lehetősége a következő (nem aktív) tanévben

A következő, nem aktív tanévben is van már lehetőség a korábbi tanév(ek)ben kiiratkozott tanulók Visszaíratására.

Ezt a Tanulók besorolása menüpont Visszairatkozás pontjában lehet elérni, ahol a bal oldali listából kiválasztható, hogy melyik tanévben került kiíratásra az adott tanuló.

Image Removed

Image Removed

Bővebben
titleÖsszefüggő nyári szakmai gyakorlatok kezelése
Bővebben
titleESL Adatszolgáltatás excel táblázat módosítása, bővítése
Bővebben
titleSNI – BTMN adatokkal kapcsolatos dashboard üzenetek
Tipp
titleKréta 2.59 verzió újdonságai (2018.06.27.)
Bővebben
titleÖsszefüggő szakmai gyakorlat kezelése

Az összefüggő szakmai gyakorlat kezeléséhez beállítható a Testreszabás menüpontban ennek időtartama, illetve, hogy a pedagógusok rögzíthessenek-e egyedileg foglalkozások ezen időszakban.

Image Removed

A megadott időintervallumban azon csoportok órái rögzíthetők és naplózhatók, melyek "Összefüggő szakmai gyakorlati csoport"-nak vannak jelölve.

Bővebben
titleESL adatszolgáltatás kiegészítése export funkcióval

Az ESL adatszolgáltatást export funkcióval bővítettük, melynek eredményeként létrejövő Excel állományban azon tanulók neve és osztálya található meg, aki az adatszolgáltatásban kimutatásra kerültek.

Image Removed

Bővebben
titleaSc XLS importálása a TTF-hoz

Idén lehetőség van a TTF importálására is az aSc órarendkészítő programból. Ehhez leírás is található a Szakmai útmutatók között.

Image Removed

Bővebben
titleCsoportnaplók kiegészítés (mulasztások összesítése, lezárás)

A Csoportnaplók esetében is összegzésre kerülnek, az adott csoportban keletkezett mulasztásai a tanulóknak, és az osztálynaplóban megszokott módon tekinthetjük át őket a tanulók adatai között, táblázatos formában.

A Csoportnaplók zárása is beállítható a paraméterezési felületen, melynek hatására egy plusz oldal kerül a napló végére, jelezve a csoportban megtartott órák számát.

Image Removed

Bővebben
titleOsztály és Csoport tervezett létszámának beállíthatósága

Az Osztályok és Csoportok menüpontban megadható az érintett osztály vagy csoport várható létszáma az előzetes TTF-hoz.

Image Removed

Bővebben
titleTörzslap kiegészítése BTMN blokkal

A törzslapon beállítható, hogy a BTMN-es tanulók adatai is megjelenjenek, az SNI-s adatokhoz hasonlóan.

Image Removed

Bővebben
titleTanulók törlésének lehetősége a következő tanévből

A következő tanévbe tévesen átsorolt, vagy az átsorolás után, a nyári szünet alatt távozott tanulók besorolási már törölhetők a következő tanévről.

Image Removed

Bővebben
titleÓrarendek a tanári felületen

Lehetősége van a pedagógusoknak, hogy a többi kolléga - illetve az osztályok és termek - órarendjét is megtekintse a saját órarendjénél megszokott formában

Image Removed

Tipp
titleKréta 2.58 verzió újdonságai (2018.06.13.)

Munkakörök adatszótár bővítése a "NOKS pedagógiai felügyelő" elemmel

Végzettségek adatszótár bővítése a "Technika és életvitel" és a "Neveléstudomány" elemekkel

Záradékolás osztályfőnökként

  • az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói menüpontban már elérhető a záradék adatszótár, melynek elemeit rendezhetik, illetve elrejthetik az Adminisztrációs rendszerben, az Adatszótárak menüpontja alatt
Bővebben
titleaz Osztályfőnöki záradékadás menete
Oldal szerepeltetéseFKKENAPLO:Osztályfőnöki záradékadás meneteFKKENAPLO:Osztályfőnöki záradékadás menete

Módosítás a törzslapok megjelenítésében

Bővebben
titlea tanuló neve és oktatási azonosítója is megjelenik a záradék blokk címében, hogy a fejléc nélküli nyomtatáskor egyértelműen azonosítható legyen a törzslap

a törzslapok generálása során lehet kiválasztani, hogy egyszerre a teljes törzslaptartalom, vagy csak a felső, fejléc rész, vagy csak az alsó adatrész kerüljön e bele a generált PDF dokumentumba

Image Removed

bármelyik generálást is választják, az alsó, adatokat tartalmazó részen, a Záradékok cellában megjelenik a tanuló neve és oktatási azonosítója:

Image Removed Image Removed

Bővebben
titleaz SNI blokk csak akkor jelenik meg, ha releváns adatokat tartalmaz

a törzslapok generálása során kiválasztható, hogy az SNI adatok generálásra kerüljenek e a dokumentumba

Image Removed

abban esetben jelenik csak meg a törzslapon az SNI adatokat tartalmazó cella, amennyiben az adott tanuló számára adatok vannak rögzítve az SNI/BTM felületen az adminisztrációs felületen keresztül

Image Removed

Bővebben
titleA német mellett már angol nyelvű törzslap is generálható

a dokumentumok törzslapokat tartalmazó szekciójában választható ki a használni kívánt, különböző nyelvű alapsablon

Image Removed

Bővebben
titleBizonyítvány pótlap esetén választható a "Folyamatos szöveg" opció, amivel tömörebb, így rövidebb dokumentum állítható elő

a pótlap generálási tulajdonságok kiválasztási képernyőjén megadható, hogy a korábbi, Táblázatos, vagy az új, Folyamatos szöveggel opciót szeretnénk e használni

Image Removed

Táblázatos példa:

Image Removed

Folyamatos szöveges példa:

Image Removed

Bővebben
titleAz éves óraszám megjelenik az 1-3. évfolyamos törzslapon is

a törzslapok generálási beállításai között választható és a legenerált dokumentumon is megjelenik az éves óraszám a szöveges értékeléseket tartalmazó törzslapok esetében is

Image Removed

Bővebben
titleMagatartás és szorgalom "tantárgyakhoz" külön is rögzíthető szöveges értékelés mondatbank

az intézményi Mondatbankba külön választható a csak Magatartás és a csak Szorgalom szöveges értékeléshez is mondatbanki elem

Image Removed

Bővebben
titleÉvfolyamot váltó tanuló esetében már elkülöníthetők a két osztályban kapott értékelések
Tipp
titleKréta 2.57 verzió újdonságai (2018.06.03.)

Pedagógus saját adatainak kezelése
Pedagógusok beállíthatják a publikus email címe mellett a munkahelyi, nem nyilvános elérhetőségét is a profilbeállítások között.

Image Removed

Keresési felületek módosítása
A keresési felületeken már nem jelenik meg az oktatási azonosító esetén a "7" karakter az első helyen, mivel ez zavaró volt, ha az azonosító számot másolással akartuk megadni.

Osztály/csoport kisorolási adatok
Az Osztályok/Csoportok tanulóinak listája felületen pontosabb adatok érhetők el a tanulói csoport- vagy osztálytagságok lezárásáról, módosításáról.

Image Removed

Pedagógus által adott értékelések
A Pedagógusok által adott értékelések dokumentumban is elérhető az ún. multiselect, melynek segítségével egyszerre több (akár az összes) pedagógus által adott értékelés letölthető egyszerre.

Főtantárgy óraszáma a törzslapon
A törzslapon beállítható, hogy a főtantárgy alá sorolt altantárgy(ak) óraszáma(i) hozzáadódjanak-e a főtantárgy óraszámához, ha azok nincsenek bizonyítványban megjelenőnek állítva.

Image Removed

Minimális óraszám beállíthatósága tanítási napra
A Testreszabás menüpontban, az Elektronikus napló korlátozásai között megadható, hogy legalább hány naplózott óra esetén vegye a program érvényes, sorszámozott tanításai napnak az egyes napokat.

Image Removed

  • A nulla beállítása esetében minden tanítási napot sorszámoz a program, függetlenül a megtartott órák számától.
  • Nullánál nagyobb szám esetén megoldódik az estis és levelezős képzések esetén a napok sorszámozásának problémája

Végzettségek kezelése
Végzettségek megadásának átdolgozása a KK-s intézmények számára a fenntartó kérései alapján. A funkcióhoz tartozó szakmai útmutatót ide kattintva lehet letölteni!

Tipp
titleKréta 2.56 verzió újdonságai (2018.05.16.)

Törzslapok paramétereinek, tartalmának bővítése

  1. a tanulókhoz kötött rögzített SNI-s adatok megjelennek a törzslap megfelelő blokkjában
  2. szakképzési intézmények számára beállítható, hogy a törzslapon a szakképesítés vagy részszakképesítés megnevezése és száma megjelenjen
  3. beállítható a hetek száma a végzős és nem végzős évfolyamok esetében, hogy a törzslapon megjelenő éves óraszám ez alapján számítódjon
  4. lehetőség van arra, hogy beállíthassák a törzslap címében megjelenő intézményi nevet és címet, az Intézményi adatokban rögzített Működési helyek közül választva

Image Removed

A "Napló nézet" felület módosítása
Azok az órák, ahol egy tanulót "nem jelenlévőnek" jelöltek, nem jelenik meg az osztályfőnök számára a Napló nézetben, így nem lehet tévedésből hiányzónak jelölni egy tanulót ilyen foglalkozásokra

Tanmenet kezelésének javítása
Ha a tanmenet több olyan elemet is tartalmaz, melyek megnevezése teljesen azonos, akkor már ezek mindegyike elérhető a megadott sorszámú óránál

Helyettesítések és elmaradt tanórák kezelése
Helyettesítés illetve elmaradt óra esetén a pedagógus Napirendjében lehetőség van új elem rögzítésére a tanóra helyett
Az elmaradt órák áthúzással jelölve jelennek meg az elektronikus ellenőrzőben

Tipp
titleKréta 2.55 verzió újdonságai (2018.05.02.)

Házi feladat kezelésének kiegészítése
A diák által rögzített új hozzászólás esetén az érintett pedagógus email értesítést kap, ha ez be van állítva a profilbeállításaiban

Image Removed

Törzslapszám és naplósorszám kezelése
A tanulók naplósorszámának és törzslapszámának kezelését egységesítettük, kiegészítettük, így már lehetőség van az osztályt- vagy évfolyamot váltó tanulók, illetve a távozott, majd visszaérkezett tanulók adatainak kezelésére. A tanulók aktuális adatait a Tanulói adatlapon, illetve az Osztályok tanulóinak listája menüpontban lehet megadni; lezárt osztálytagságok esetén, az aktív besorolás adataitól függetlenül, az Osztályokból kiírt tanulók listája menüpontban rögzíthetők, módosíthatók a sorszámok.Image Removed

Az országok és a szakképesítés adatszótár bővítése

  • már elérhető a "Szerbia és Montenegró" megnevezés is
  • már elérhető az "Élelmiszeripari szakmunkás (2014) - 3454102" szakképesítés is

Közösségi szolgálat kezelése
Már lehetőség van 5-nél több, akár 50 óra közösségi szolgálatot is egyszerre rögzíteni, hogy a korábbi évek adatait gyorsabban lehessen megadni

Munkaidőelszámolólap generálása
Ha több pedagógus elszámolását hozzuk létre, akkor az nem egy PDF állományban jön létre, hanem minden alkalmazott számra külön-külön, ami egy csomagolt állományban tölthető le

Tanuló értesítők Waldorf iskolák számára
Minden értékelési időszakra elérhető a "Tanuló értesítő" dokumentum, a meghatározott formátumban

Tanulói jogviszonyt igazoló lap
Lehetőség van az ún. multiselect-re a jogviszonyt igazoló dokumentum generálásakor, így több tanuló számára is létrehozható az igazolás egyszerre

KIR szinkron funkció Beiratkozás modulban

Az Adatszolgáltatások/Beiratkozás menüpontban található Image Removed gomb segítségével a "Felvéve" státuszú Nebulók adatai frissítésre kerülnek a KIR - Központi Információs Rendszerben a KRÉTA-ban tárol adatokkal

Bővebben
titleA funkció működésének részletes leírása
Oldal szerepeltetéseFKKADMIN:A KIR SZINKRON funkció működéseFKKADMIN:A KIR SZINKRON funkció működése
Tipp
titleKréta 2.54 verzió újdonságai (2018.04.18.)
  • A napló dokumentumok készítésekor lehetőség van egyszerre több dokumentum elkészítésére és letöltésére is. Az új verzióban már lehetőség van ennél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több napló is elkészíthető egyszerre
  • Törzslapokon a törvényes képviselő megjelenítése. A korábban az összes megadott gondviselő megjelent a törzslapokon, jelenleg csak az (vagy azok), akik törvényes képviselőnek vannak jelölve
  • Feladatellátási helyek kiegészítése
  • Beiratkozás Excel exportnál a rendezés javítása, az export állományban már ABC sorrendben jelennek meg a nebulók
  • Közösségi szolgálat jelentkezési lap és Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái (órarend alapján) dokumentum javítása. Az új verzióban m ár lehetőség van ezeknél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több tanuló jelentkezési lapja, illetve több kolléga be nem jegyzett óráit tartalmazó táblázat is letölthető egyszerre

  • A napló jogosultságú felhasználók is le tudják tölteni a dokumentumok között az összes osztály, tanár és terem órarendet
  • A dokumentumokban az "Évégi értesitő(k)" záradék szövegének megjelenítése választható, hogy az év végi értesítőben is beállítható, hogy a nevelőtestület határozata megjelenjen (ez az alapértelmezett beállítás) vagy ne kerüljön megjelenítésre.
  • Házi feladatok megjelenésének javítása. Az Edge és IE böngészők alkalmazásakor nem lehetett házi feladatot menteni a naplózott órákhoz, ez javításra került
  • Egyéni csengetési rend javítása. A frissítés megoldja azt a problémát, hogy ha a Tanév rendje menüpontban beállítunk egy egyedi napot, és ahhoz olyan csengetés rendet adunk meg, ahol a szokásosnál kevesebb óra van, akkor csak annyi óra fog megjelenni az órarendekben, ahány órát felvettünk a beállított csengetési rendben. Ezzel lehetővé válik a rövidített napok kezelésének egy egyszerűbb megoldása.
Tipp
titleKréta 2.53 verzió újdonságai (2018.04.04.)
Bővebben
titleBeiratkozás funkció elérhető lett az Adatszolgáltatások menüpont alatt:

Image Removed

Bővebben
titleBeiratkozás funkció kiegészítése a friss igényekkel:
  • Eltávolításra került a “Nebuló születési országa és helye” részről az Irányítószám megadási lehetősége.
  • Bővült az adatok felvitele KIR szolgáltatás megadásával.
  • A beilleszkedési, tanulási és magatartási problémák, funkciónál a numeric box eltávolításra került

Image RemovedImage Removed

Bővebben
titleDokumentumok bővítése új lehetőségekkel:
  • Értesítőknél, bizonyítványoknál van lehetőség a tanulmányi átlagokat megjeleníteni

Image RemovedImage Removed

  • Tanuló ellenőrzőkönyvében mostmár megjelennek, a modulzáró, beszámoltató, különbözeti vizsga, pótvizsga értékelések is

Image Removed

Bővebben
titleDokumentumok átdolgozása az intézményi visszajelzések alapján
  • Csoportnaplóban mostmár megjelenik a Tantárgy

Image Removed

  • Értesítés jegyzőnek dokumentumok el lettek távolítva
  • Értesítés gyermekvédelmi szolgálat részére dokumentummal bővűlt a lista
  • Nem tanköteles tanulóknál módosult a törvényi leírás

Image RemovedImage Removed

  • Értesítőknél van lehetőség saját (felnőttképzésen) illetve gondviselő részére generálni a dokumentumot. 

    Image Removed

  • Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái excel táblában megjelennek a pedagógus nevek

Image Removed

Bővebben
titleTanév rendje kezelése átdolgozása
  • Eltérő csengetési renddel rögzített tanév rendje esemény esetén helyesen jelenik meg az órarendek
    • az egész intézmény számára rögzített esemény esetén
    • csak egyes osztályoknak/csoportok számára rögzített esemény esetén
Bővebben
titleKorábbi frissítések megjelenítése
Oldal szerepeltetéseA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívumA KRÉTA rendszer frissítéseinek archívum
Információ
iconfalse
titleKeresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage

HTML<div id="fb-root"></div> <script> (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "

Livesearch
sizelarge
additionalpage excerpt
placeholderMegoldás keresése
typepage


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA-EESZT Gyakran Ismételt Kérdések

Az idei tanévtől kezdve elérhető az igazolások beküldése a KRÉTA rendszerbe az EESZT alkalmazásból. A Gyakran Ismételt Kérdések választ adnak az igazolások beküldésével kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre a szülőknek ás a pedagógusoknak. 

Gyakran ismételt kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban szülők részére

Gyakran Ismételt Kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban pedagógusok, osztályfőnökök részére

 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA eJogsi modul

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 2024. szeptember 1. napjával hatályba lépő módosítása értelmében az állam a középiskolában és a szakképző intézményben végzős tanulók részére ingyenesen biztosítja a „B” kategóriás közúti járművezetői engedély (a továbbiakban: jogosítvány) megszerzéséhez a közlekedési alapismeretek (a továbbiakban: KRESZ) és gyakorlati vizsga letételéhez szükséges ismeretek elsajátítását. 

Az adminisztrátorok számára 2024.09.03-tól elérhetők az adminisztrációs funkciók, a diákok részére 2024. szeptember 23-tól nyílt meg a jelentkezési felület a KRÉTA DKT rendszerből! Kérjük kövessék a KRÉTA Tudásbázist és a KRÉTA eJogsi modulról további információkat az eJogsi Tudásbázis oldalán olvashatnak!

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA-EESZT kapcsolat

A 2024/2025 tanévtől kezdve az orvosi igazolásokat az azt kiállító orvos egyből a Kréta-rendszerbe küldheti az EESZT rendszer és a KRÉTA összekapcsolásán keresztül. 

Fontos tudni, hogy a KRÉTA adminisztrátoroknak nincs további feladata az igazolások kezelésével, ugyanakkor az igazolás beküldése csak akkor lehetséges ha az iskola helyesen rögzítette a tanuló TAJ számát!

Az összekapcsolás eredményeként, amikor a háziorvos felviszi az igazolást, akkor a tanuló iskolájának az e-Ügyintézés rendszerében keletkezik egy "Tanulói Mulasztás Igazolása" (TMGI) kérelem, amit az osztályfőnöknek ugyanúgy kell feldolgoznia, mint korábban, amikor a szülő küldte be a mulasztás igazolására szóló kérelmet. A rendszerben a szülő is nyomon tudja követni, hogy hol tart az igazolási folyamat, mivel az e-Ügyintézésben is megjelenik a kérelem, a Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt.

Az oviKRÉTA rendszermodulban is hamarosan elérhetővé válik az orvosi igazolások automatikus átvétele. Kérjük, addig is az orvosi igazolások digitalizálását és feltöltését az oviKRÉTA Jelenléti ív felületén megtenni szíveskedjenek.

Gyakran ismételt kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban szülők részére

Gyakran Ismételt Kérdések a KRÉTA EESZT orvosi igazolások automatikus továbbításával kapcsolatban pedagógusok, osztályfőnökök részére

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

  

Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer leírások, segédletek

A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer TÉR menüpontjában szükséges végezni.

A KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerrel kapcsolatos leírásokat, ide kattintva lehet elérni, az alkalmazottak, az intézményvezetők ill. fenntartói szerepkörű felhasználók esetében. 

A nem állami fenntartók esetében külön Tudásbázis oldalon mutatjuk be a modul használatát, a bejelentkezést a KRÉTA FEM moduljába és adatkezelési folyamatokat!

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

  

oviKRÉTA oktatások

Az új nevelési évben is folytatjuk az oviKRÉTA rendszer felhasználói képzéseket, melynek célja, hogy a felhasználók megismerjék a rendszer gyakorlati működését. A képzéseket szerepkörönként tartjuk, külön alkalommal lesznek igazgatói (intézményi adminisztrátori), óvodapedagógusi és fenntartói képzések, valamint augusztusban a Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerről is tartunk előadásokat a fenntartóknak, intézményvezetőknek és óvodapedagógusoknak is. 

Képzési időpontok:

IdőpontCímYouTube link
2024.08.21. 10:00oviKRÉTA PED TÉR - Fenntartók részérehttps://www.youtube.com/live/rOvarCR3Ntw
2024.08.22. 10:00oviKRÉTA PED TÉR - Vezetők részérehttps://www.youtube.com/live/NgicUUdD6NY
2024.08.22. 13:00oviKRÉTA PED TÉR - Pedagógusok részérehttps://www.youtube.com/live/0eajH9LA3lI
2024.09.04. 10:00Általános képzés adminisztrátorok részérehttps://www.youtube.com/live/593s1d4ANII
2024.09.11. 13:00Általános képzés óvodapedagógusok részérehttps://www.youtube.com/live/fd2oxpLSlpc
2024.09.18. 10:00Általános képzés fenntartók részérehttps://www.youtube.com/live/qcfqRnaHdIY

Az oktatásokra nem szükséges előzetesen jelentkezni, egyszerűen csak kattintson az adott időpontban a megadott linkre, és csatlakozzon az előadáshoz. Az előadások visszanézhetőek lesznek, a felvételeket az oviKRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhetővé tesszük, így bármikor hozzáférhet a videós képzési anyaghoz.Amennyiben még nem rendelkezik oviKRÉTA felhasználói fiókkal, kérjük írjon ügyfélszolgálatunkra az ugyfelszolgalat@edudev.hu e-mail címre, és mi megküldjük a regisztrációs levelet a KIR-ben megadott intézményekhez regisztrált igazgatói e-mail címre. Javasoljuk, hogy előzetesen a KIR-ben szereplő adatokat ellenőrizze, amennyiben szükséges, végezze el a módosításokat.Részvételére feltétlenül számítunk és reméljük, hogy hasznosnak találja majd az oktatásokat!

Állapot
colourGreen
titleOVIKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA TESZEK modul gyakorlati bemutató fenntartók és intézmények részére

  

A KRÉTA TESZEK modul használatának támogatására élő videókban mutatjuk be az egyes funkciókat és adunk hasznos gyakorlati tanácsokat a Fenntartóknak ill. az Intézményeknek. 

Az élő bemutató során végigvezetjük a felhasználókat a  KRÉTA TESZEK rendszermodul fontos funkcióin, folyamatain, a rendszer elérésétől, bejelentkezéstől, az igények és eszközök kezelésén át (beleértve az áthelyezést), a szervizesetek menedzselésén keresztül egészen a kontrolling funkciót biztosító riportokig bezárólag.

A Fenntartóknak szóló élő előadás 2024.06.19-én 14.00 órától lesz, melyet az alábbi linken lehet megtekinteni: 
https://www.youtube.com/live/Qby7zxgpYVI

Az Intézményeknek szóló élő  bemutatót 2024.06.20-án 14.00 órától tartjuk, melyet az alábbi linken nézhetnek meg:
https://www.youtube.com/live/AqZjME5jiY4

 

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

A kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.

  

A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.

A funkcióról részletes útmutatót ide kattintva olvashatnak ill. nézhetik meg a kétfaktoros azonosítás beállításáról szóló videónkat, valamint visszanézhetik a  KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása című élő adásunkat is. 

A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy  autentikátor alkalmazás által generált kódot.

A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető. 

 

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Tájékoztató az oviKRÉTA rendszerről

Kedves Kollégák!

Ezúton is köszönjük, akik részt vettek az oviKRÉTA tájékoztatóján! Akiknek nem volt lehetőségük becsatlakozni az élő adásban, azok számára ide kattintva érhető el a KRÉTA Videótárba az oviKRÉTA alkalmazás júliusi intézményi bemutató videója. 

Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.

  • Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;

  • Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;

  • A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;

  • Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;

  • A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;

  • Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;

  • Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!

Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.

Üdvözlettel,

oviKRÉTA csapat

 

Állapot
colourGreen
titleOVIKRÉTA
 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

  

Tisztelt Felhasználóink!

A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok. 

Mi is az adathalászat?

Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.

Melyek a tipikus árulkodó jelek?

Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére.  Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.

Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.

Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!

Mi a teendő?

A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet! 

Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.

Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról? 

Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat!  A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.

Köszönjük együttműködésüket!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást

  

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 

2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:

  • osztálynapló,

  • csoportnapló,

  • egyéb foglalkozási napló,

  • órarend,

  • tantárgyfelosztás,

  • ellenőrző.

A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.

A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.

Ismerkedjen meg a KRÉTA  Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer különböző programjaival és szoftvermoduljaival!

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA



acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 
Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1


HTML
<div id="fb-root"></div>
<script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js#xfbml=1&version=
v2
v9.
5
0"
; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk')); </script> <div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta" data
 nonce="i5r1olzp"></script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/neptunkreta/" data-tabs="" data-width="500px" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote 
data-show-posts="false"> <div
cite="https://www.facebook.com/neptunkreta/" class="fb-xfbml-parse-ignore"
><blockquote
><a 
cite
href="https://www.facebook.com/neptunkreta
"><a href="https://www.facebook.com/neptunkreta">KRÉTA Facebook</a></blockquote></div> </div>

Szakmai útmutatók

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed aSc - órarend importálási segédlet Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Előzetes Tantárgyfelosztás 2018 Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed TTF importálása az aSc programból Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Végzettségek kezelése Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Beiratkozás adatszolgáltatás

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Diákolimpiai jelentkezés segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Tanévváltás segédlet 

Gyakran Ismételt Kérdések

Image Removed GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések Image Removed

Image Removed GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

Image Removed GYIK - Adminisztrációs rendszer

Image Removed GYIK - Elektronikus napló

Image Removed GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

Image Removed Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései Image Removed

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Adatszolgáltatás modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Pedagógus IKT kompetecia

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Elektronikus napló

e-Learning 

Image Removed"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

Image Removed"NEPTUN KRÉTA - Adminisztrációs feladatok" című képzés

Bemutatók, iskolai segédletek

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed Intézményi bemutató

document, docx, file, text, type, word, writing iconImage Removed KRÉTA e-Napló szabályzat (minta) 

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed Poszeidon webes felhasználói dokumentació

Sablonok, mintafájlok

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tanmenet sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel

Felhasználói kézikönyvek

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Adminisztrációs rendszer

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus napló

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus ellenőrző

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Központi Rendszer

KRÉTA Konferencia 2018

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report iconImage Removed KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

GINOP 6.2.3

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed IKT Segédlet 

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon iconImage Removed Eszköz specifikáció javaslat 

Archívum

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon iconImage Removed KRÉTA Tantárgyfelosztás 2017 

/">KRÉTA Iskolai Alaprendszer</a></blockquote></div>



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=nTnDnYOd1Vs

Elsős lett a gyermekem

Dr. Jármi Éva pszichológus szakértő tanácsai az elsős tanulók szüleinek.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=21Pg_r7lAIM

Ötödikes lett a gyermekem

Dr. Jármi Éva pszichológus szakértő tanácsai az ötödikes diákok szüleinek.

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Widget csatlakozó
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=cYYp9CRIC0k

Kilencedikes lett a gyermekem

Dr. Jármi Éva pedagógiai szakpszichológus tanácsai a kilencedikes évfolyamos gyermekek szüleinek

 

Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Okoseszköz használatának engedélyezése

A Tudásbázis Okoseszköz használatának engedélyezése című oldalán bemutatjuk, hogy a tanulmányi rendszerben hogyan lehet rögzíteni a jogszabályok alapján kiadható engedélyt.

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer

Elérhető a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED-TÉR) Tudásbázis oldala, ahol folyamatosan kikerülő információk segítik a rendszermodul használatát.

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

A KRÉTA használata VPN szolgáltatón keresztül

  

A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
 
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Duális Modul oktatóvideók

Megtekinthetők a KRÉTA Videótárban a Duális Modullal kapcsolatos oktatóvideók, melyek részletesen bemutatják az intézményi ill. képzőhelyi felhasználóknak a program használatát. 

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
subtletrue
colourRed
titleVÁLLALKOZÁSOK


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameDuális modul alkalmazása útmutató_1201.pdf

KRÉTA Duális Modul segédlet

Letölthető a KRÉTA Duális Modul áttekintő segédlete, amely összefoglalja azokat a feladatokat és funkciókat amelyek a duális képzés adminisztrálásához szükségesek az intézmények és a vállalkozások részére. 

Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
subtletrue
colourRed
titleVÁLLALKOZÁSOK


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameDiakjogi_tudor2021.pdf

Diákjogi tudor

Az Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült. 


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1

Közigazgatási ismeretek tantárgy

Dr. Csóka Gabriella, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, ÁNTK, mesteroktató előadása a  közigazgatási ismeretek választható tantárgy  bemutatásáról.

HTML
 <iframe width="100%" height="220" src=https://ludovikawebinar.uni-nke.hu/recordings/embed/930?key=aVJVjEqRlEyN frameborder="0" allowfullscreen="true"></iframe>



Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
PDF
nameTanév rendjétől eltérő képzések.pdf

A tanév rendjétől eltérő képzések kezelése a KRÉTA rendszerben

  

A KRÉTA rendszerben - néhány korlátozás figyelembevételével - az intézményeknek lehetőségük van a tanév rendjétől eltérő képzések kezelésére is. 

A letölthető Gyors Áttekintő Segédletünkben (GYÁS) bemutatjuk, hogy milyen alapvető műveleteket kell végrehajtania a felhasználóknak, ha a tanév rendjétől eltérő módon akarja kezelni a képzéseit.

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA Duális Modul Tudásbázis

Elérhető a KRÉTA Duális Modul Tudásbázis, ahol az intézményi KRÉTA adminisztrátorok, a duális képzőhelyi adminisztrátorok ill. a duális oktatók kaphatnak segítséget a rendszer használatához.

A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is. 

 

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

KRÉTA TESZEK modul 

KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul  bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.

Állapot
colourRed
titlefenntartó
 
Állapot
colourBlue
titleIntézményvezetés
 
Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourGreen
titleszülő
  


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Digitális Kollaborációs Tér

A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Idegennyelvi Felkészítő modul

A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését. 

Állapot
colourGreen
titleTanár
 
Állapot
subtletrue
colourBlue
titleDiák
 
Állapot
colourRed
titlefenntartó


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Szakmai útmutatók letöltése

A tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók.

Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá. 

Állapot
colourGreen
titlee-ügyintézés
 
Állapot
colourBlue
titleKRÉTA
 
Állapot
subtletrue
colourYellow
titlePOSZEIDON


Panel
borderColor#CCCCCC
borderWidth1
Image Added

Lázár Ervin Program modul

Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.

LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület

LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó

LEP intézményi napló felület

LEP modul, intézményi napló felület - videó

LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület

Állapot
colourBlue
titleKRÉTA