Összehasonlított verziók
Kulcs
- Beillesztett sor.
- Törölt sor.
- Formázás megváltoztatva.
Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!
A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.
Információ | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Felhasználóink! Tájékoztatjuk Önöket, hogy a KRÉTA rendszerrel kapcsolatos konzultációs workshopokra jelenleg az összes konzultációs időpontunk betelt, új időpontok szervezéséig szíves türelmüket kérjük. |
Információ | |||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
Megjelent a Klebelsberg Központhoz tartozó köznevelési intézmények Előzetes Tantárgyfelosztás 2018 szakmai útmutatója, amelyet ide kattintva tölthetnek le! A tanév váltásával kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdésekre adott válaszokat, ide kattintva érhetjük el a Tudásbázisban!
A Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) rovatunkban a tanév zárásával kapcsolatos kérdéseket válaszoltunk meg. A szakmai útmutatók között elérhető a Klebelsberg Központhoz tartozó intézmények részére a végzettségek kezelésére vonatkozó szakmai útmutató. A KRÉTA e-Napló újonnan bevezető intézmények részére letölthető a KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései Image Removed dokumentum, amely gyors áttekintő segédlet az e-Napló bevezetésének módjáról, feladatairól. |
Szoftverfrissítések, újdonságok
title | Kréta 2.60 verzió újdonságai (2018.08.12.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A fejlesztést követően a tanévváltást megelőzően is lehet szerkeszteni az e-Napló menüpontba belépve Tanári/Osztály/Terem irányból is a jövő évi órarendeket. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Osztálynapló dokumentumban megjelennek azok a tárgyak is, amikből az adott tanulónak nincsenek értékelései Image Removed |
title | Órarend export bővítése |
---|
Az Órarendek exportálásánál lehetőség van időintervallumot is kiválasztani az exportálás során.
Ezt az admin felület Importálások menüponton belül az Órarend importálása alpontban vagy az "Excel import" vagy az "Excel import érvényességi idővel" funkciókon belül található "Export" szekcióra váltva lehet elérni. Itt kezdő és befejező dátum kiválasztása között legalább egy napnak el kell telnie, tehát azonos kezdő és végdátumú órarend nem exportálható a felületről.
Image Removed
Image Removed
title | Tanévváltás engedélyezése |
---|
A Nyilvántartás menüpontban elérhető az "Aktív tanév váltása" funkció.
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Felhívjuk az Intézmények figyelmét a tanévváltással kapcsolatban, hogy nem visszavonható folyamat, a lezárt tanévben nincs lehetőség utólagos adatmódosításra (csak a Dokumentumok menüpont lesz elérhető, riportolási funkciókkal)! Az összes tanuló következő tanévi osztályba való léptetése után javasoljuk csak megtenni, beleértve például:
|
Image Removed
A funkcióról bővebben az "Aktív tanév váltása" oldalon olvashat bővebben.
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A csoportoknál is beállítható a Tervezett létszám érték, valamint az osztályok esetében külön jelölőnégyzettel állítható be az Arany János programban való megjelenés. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A bejelentkezett pedagógus neve mellett megjelent egy új jelzőszám, mely megmutatja, hogy a felhasználónak mennyi, még le nem naplózott tanórája van. Image Removed A számra kattintva megnyílik a Haladási napló / Nem naplózott tanórák listája, ahonnan közvetlenül is van lehetőség a még nem könyvelt órák naplózására. Image Removed |
title | Külsős alkalmazott sablonizált rögzítési lehetősége |
---|
Az eddig elérhető sablonizált Alkalmazottak mellett megjelent az "Új külsős alkalmazott rögzítése" lehetőség is, az ilyen alkalmazottak egyszerűsített felvitelének érdekében.
Image Removed
Az így létrehozandó Alkalmazottaknál csak az Óraszám, a Munkakör (ezek alapértéket is kapnak), valamint a Feladatellátási hely (ezt mindenképpen a felvitel során kell megadni) beállítására van szükség a rendszerbe történő felvitelhez.
Image Removed
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A következő, nem aktív tanévben is van már lehetőség a korábbi tanév(ek)ben kiiratkozott tanulók Visszaíratására. Ezt a Tanulók besorolása menüpont Visszairatkozás pontjában lehet elérni, ahol a bal oldali listából kiválasztható, hogy melyik tanévben került kiíratásra az adott tanuló. Image Removed Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Összefüggő nyári szakmai gyakorlat kezeléséről bővebben külön oldalon olvashat. |
title | ESL Adatszolgáltatás excel táblázat módosítása, bővítése |
---|
title | SNI – BTMN adatokkal kapcsolatos dashboard üzenet |
---|
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Adatvédelmi okokból a KRÉTA rendszer 2018. szeptember 5-ei frissítésével a rendszer felületéről eltávolításra kerülnek a tanulók SNI és BTMN adatai. A rendszer adatbázisából az adat nem kerül törlésre, csupán a felületen nem lehet ideiglenesen elérni azokat. A felületen a frissítést követően kizárólag jelölni lehet a tanulók SNI és/vagy BTMN jellemzőjét, valamint az SNI esetében meg lehet adni a létszámsúlyát (korábban megadott létszámsúly nem veszik el, azaz nem kell újra kitölteni ezt a mezőt). |
title | Kréta 2.59 verzió újdonságai (2018.06.27.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az összefüggő szakmai gyakorlat kezeléséhez beállítható a Testreszabás menüpontban ennek időtartama, illetve, hogy a pedagógusok rögzíthessenek-e egyedileg foglalkozások ezen időszakban. Image Removed A megadott időintervallumban azon csoportok órái rögzíthetők és naplózhatók, melyek "Összefüggő szakmai gyakorlati csoport"-nak vannak jelölve. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az ESL adatszolgáltatást export funkcióval bővítettük, melynek eredményeként létrejövő Excel állományban azon tanulók neve és osztálya található meg, aki az adatszolgáltatásban kimutatásra kerültek. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Idén lehetőség van a TTF importálására is az aSc órarendkészítő programból. Ehhez leírás is található a Szakmai útmutatók között. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Csoportnaplók esetében is összegzésre kerülnek, az adott csoportban keletkezett mulasztásai a tanulóknak, és az osztálynaplóban megszokott módon tekinthetjük át őket a tanulók adatai között, táblázatos formában. A Csoportnaplók zárása is beállítható a paraméterezési felületen, melynek hatására egy plusz oldal kerül a napló végére, jelezve a csoportban megtartott órák számát. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Osztályok és Csoportok menüpontban megadható az érintett osztály vagy csoport várható létszáma az előzetes TTF-hoz. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A törzslapon beállítható, hogy a BTMN-es tanulók adatai is megjelenjenek, az SNI-s adatokhoz hasonlóan. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A következő tanévbe tévesen átsorolt, vagy az átsorolás után, a nyári szünet alatt távozott tanulók besorolási már törölhetők a következő tanévről. Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Lehetősége van a pedagógusoknak, hogy a többi kolléga - illetve az osztályok és termek - órarendjét is megtekintse a saját órarendjénél megszokott formában Image Removed |
title | Kréta 2.58 verzió újdonságai (2018.06.13.) |
---|
Munkakörök adatszótár bővítése a "NOKS pedagógiai felügyelő" elemmel
Végzettségek adatszótár bővítése a "Technika és életvitel" és a "Neveléstudomány" elemekkel
Záradékolás osztályfőnökként
- az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói menüpontban már elérhető a záradék adatszótár, melynek elemeit rendezhetik, illetve elrejthetik az Adminisztrációs rendszerben, az Adatszótárak menüpontja alatt
title | az Osztályfőnöki záradékadás menete |
---|
Módosítás a törzslapok megjelenítésében
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a törzslapok generálása során lehet kiválasztani, hogy egyszerre a teljes törzslaptartalom, vagy csak a felső, fejléc rész, vagy csak az alsó adatrész kerüljön e bele a generált PDF dokumentumba Image Removed bármelyik generálást is választják, az alsó, adatokat tartalmazó részen, a Záradékok cellában megjelenik a tanuló neve és oktatási azonosítója: Image Removed Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a törzslapok generálása során kiválasztható, hogy az SNI adatok generálásra kerüljenek e a dokumentumba Image Removed abban esetben jelenik csak meg a törzslapon az SNI adatokat tartalmazó cella, amennyiben az adott tanuló számára adatok vannak rögzítve az SNI/BTM felületen az adminisztrációs felületen keresztül Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a dokumentumok törzslapokat tartalmazó szekciójában választható ki a használni kívánt, különböző nyelvű alapsablon Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a pótlap generálási tulajdonságok kiválasztási képernyőjén megadható, hogy a korábbi, Táblázatos, vagy az új, Folyamatos szöveggel opciót szeretnénk e használni Image Removed Táblázatos példa: Image Removed Folyamatos szöveges példa: Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
a törzslapok generálási beállításai között választható és a legenerált dokumentumon is megjelenik az éves óraszám a szöveges értékeléseket tartalmazó törzslapok esetében is Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
az intézményi Mondatbankba külön választható a csak Magatartás és a csak Szorgalom szöveges értékeléshez is mondatbanki elem Image Removed |
title | Évfolyamot váltó tanuló esetében már elkülöníthetők a két osztályban kapott értékelések |
---|
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
Pedagógus saját adatainak kezelése Image Removed Keresési felületek módosítása Osztály/csoport kisorolási adatok Image Removed Pedagógus által adott értékelések Főtantárgy óraszáma a törzslapon Image Removed Minimális óraszám beállíthatósága tanítási napra Image Removed
Végzettségek kezelése |
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
Törzslapok paramétereinek, tartalmának bővítése
Image Removed A "Napló nézet" felület módosítása Tanmenet kezelésének javítása Helyettesítések és elmaradt tanórák kezelése |
title | Kréta 2.55 verzió újdonságai (2018.05.02.) |
---|
Házi feladat kezelésének kiegészítése
A diák által rögzített új hozzászólás esetén az érintett pedagógus email értesítést kap, ha ez be van állítva a profilbeállításaiban
Image Removed
Törzslapszám és naplósorszám kezelése
A tanulók naplósorszámának és törzslapszámának kezelését egységesítettük, kiegészítettük, így már lehetőség van az osztályt- vagy évfolyamot váltó tanulók, illetve a távozott, majd visszaérkezett tanulók adatainak kezelésére. A tanulók aktuális adatait a Tanulói adatlapon, illetve az Osztályok tanulóinak listája menüpontban lehet megadni; lezárt osztálytagságok esetén, az aktív besorolás adataitól függetlenül, az Osztályokból kiírt tanulók listája menüpontban rögzíthetők, módosíthatók a sorszámok.Image Removed
Az országok és a szakképesítés adatszótár bővítése
- már elérhető a "Szerbia és Montenegró" megnevezés is
- már elérhető az "Élelmiszeripari szakmunkás (2014) - 3454102" szakképesítés is
Közösségi szolgálat kezelése
Már lehetőség van 5-nél több, akár 50 óra közösségi szolgálatot is egyszerre rögzíteni, hogy a korábbi évek adatait gyorsabban lehessen megadni
Munkaidőelszámolólap generálása
Ha több pedagógus elszámolását hozzuk létre, akkor az nem egy PDF állományban jön létre, hanem minden alkalmazott számra külön-külön, ami egy csomagolt állományban tölthető le
Tanuló értesítők Waldorf iskolák számára
Minden értékelési időszakra elérhető a "Tanuló értesítő" dokumentum, a meghatározott formátumban
Tanulói jogviszonyt igazoló lap
Lehetőség van az ún. multiselect-re a jogviszonyt igazoló dokumentum generálásakor, így több tanuló számára is létrehozható az igazolás egyszerre
KIR szinkron funkció Beiratkozás modulban
Az Adatszolgáltatások/Beiratkozás menüpontban található Image Removed gomb segítségével a "Felvéve" státuszú Nebulók adatai frissítésre kerülnek a KIR - Központi Információs Rendszerben a KRÉTA-ban tárol adatokkal
title | A funkció működésének részletes leírása |
---|
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
|
title | Kréta 2.53 verzió újdonságai (2018.04.04.) |
---|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Image Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Image RemovedImage Removed |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Image RemovedImage Removed
Image Removed |
title | Dokumentumok átdolgozása az intézményi visszajelzések alapján |
---|
- Csoportnaplóban mostmár megjelenik a Tantárgy
Image Removed
- Értesítés jegyzőnek dokumentumok el lettek távolítva
- Értesítés gyermekvédelmi szolgálat részére dokumentummal bővűlt a lista
- Nem tanköteles tanulóknál módosult a törvényi leírás
Image RemovedImage Removed
Értesítőknél van lehetőség saját (felnőttképzésen) illetve gondviselő részére generálni a dokumentumot.
Image Removed
Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái excel táblában megjelennek a pedagógus nevek
Image Removed
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
|
title | Korábbi frissítések megjelenítése |
---|
Információ | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!
|
Livesearch | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Panel | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||
Image AddedKRÉTA-EESZT Gyakran Ismételt KérdésekAz idei tanévtől kezdve elérhető az igazolások beküldése a KRÉTA rendszerbe az EESZT alkalmazásból. A Gyakran Ismételt Kérdések választ adnak az igazolások beküldésével kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre a szülőknek ás a pedagógusoknak. |
Panel | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||
Image AddedKRÉTA eJogsi modul
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 2024. szeptember 1. napjával hatályba lépő módosítása értelmében az állam a középiskolában és a szakképző intézményben végzős tanulók részére ingyenesen biztosítja a „B” kategóriás közúti járművezetői engedély (a továbbiakban: jogosítvány) megszerzéséhez a közlekedési alapismeretek (a továbbiakban: KRESZ) és gyakorlati vizsga letételéhez szükséges ismeretek elsajátítását. Az adminisztrátorok számára 2024.09.03-tól elérhetők az adminisztrációs funkciók, a diákok részére 2024. szeptember 23-tól nyílt meg a jelentkezési felület a KRÉTA DKT rendszerből! Kérjük kövessék a KRÉTA Tudásbázist és a KRÉTA eJogsi modulról további információkat az eJogsi Tudásbázis oldalán olvashatnak!
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Image AddedKRÉTA-EESZT kapcsolatA 2024/2025 tanévtől kezdve az orvosi igazolásokat az azt kiállító orvos egyből a Kréta-rendszerbe küldheti az EESZT rendszer és a KRÉTA összekapcsolásán keresztül. Fontos tudni, hogy a KRÉTA adminisztrátoroknak nincs további feladata az igazolások kezelésével, ugyanakkor az igazolás beküldése csak akkor lehetséges ha az iskola helyesen rögzítette a tanuló TAJ számát! Az összekapcsolás eredményeként, amikor a háziorvos felviszi az igazolást, akkor a tanuló iskolájának az e-Ügyintézés rendszerében keletkezik egy "Tanulói Mulasztás Igazolása" (TMGI) kérelem, amit az osztályfőnöknek ugyanúgy kell feldolgoznia, mint korábban, amikor a szülő küldte be a mulasztás igazolására szóló kérelmet. A rendszerben a szülő is nyomon tudja követni, hogy hol tart az igazolási folyamat, mivel az e-Ügyintézésben is megjelenik a kérelem, a Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt. Az oviKRÉTA rendszermodulban is hamarosan elérhetővé válik az orvosi igazolások automatikus átvétele. Kérjük, addig is az orvosi igazolások digitalizálását és feltöltését az oviKRÉTA Jelenléti ív felületén megtenni szíveskedjenek.
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Image Added
Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer leírások, segédletekA 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer TÉR menüpontjában szükséges végezni. A KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerrel kapcsolatos leírásokat, ide kattintva lehet elérni, az alkalmazottak, az intézményvezetők ill. fenntartói szerepkörű felhasználók esetében. A nem állami fenntartók esetében külön Tudásbázis oldalon mutatjuk be a modul használatát, a bejelentkezést a KRÉTA FEM moduljába és adatkezelési folyamatokat!
|
Panel | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||
Image Added
oviKRÉTA oktatásokAz új nevelési évben is folytatjuk az oviKRÉTA rendszer felhasználói képzéseket, melynek célja, hogy a felhasználók megismerjék a rendszer gyakorlati működését. A képzéseket szerepkörönként tartjuk, külön alkalommal lesznek igazgatói (intézményi adminisztrátori), óvodapedagógusi és fenntartói képzések, valamint augusztusban a Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerről is tartunk előadásokat a fenntartóknak, intézményvezetőknek és óvodapedagógusoknak is. Képzési időpontok:
Az oktatásokra nem szükséges előzetesen jelentkezni, egyszerűen csak kattintson az adott időpontban a megadott linkre, és csatlakozzon az előadáshoz. Az előadások visszanézhetőek lesznek, a felvételeket az oviKRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhetővé tesszük, így bármikor hozzáférhet a videós képzési anyaghoz.Amennyiben még nem rendelkezik oviKRÉTA felhasználói fiókkal, kérjük írjon ügyfélszolgálatunkra az ugyfelszolgalat@edudev.hu e-mail címre, és mi megküldjük a regisztrációs levelet a KIR-ben megadott intézményekhez regisztrált igazgatói e-mail címre. Javasoljuk, hogy előzetesen a KIR-ben szereplő adatokat ellenőrizze, amennyiben szükséges, végezze el a módosításokat.Részvételére feltétlenül számítunk és reméljük, hogy hasznosnak találja majd az oktatásokat!
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Image AddedKRÉTA TESZEK modul gyakorlati bemutató fenntartók és intézmények részére
A KRÉTA TESZEK modul használatának támogatására élő videókban mutatjuk be az egyes funkciókat és adunk hasznos gyakorlati tanácsokat a Fenntartóknak ill. az Intézményeknek. Az élő bemutató során végigvezetjük a felhasználókat a KRÉTA TESZEK rendszermodul fontos funkcióin, folyamatain, a rendszer elérésétől, bejelentkezéstől, az igények és eszközök kezelésén át (beleértve az áthelyezést), a szervizesetek menedzselésén keresztül egészen a kontrolling funkciót biztosító riportokig bezárólag. A Fenntartóknak szóló élő előadás 2024.06.19-én 14.00 órától lesz, melyet az alábbi linken lehet megtekinteni: Az Intézményeknek szóló élő bemutatót 2024.06.20-án 14.00 órától tartjuk, melyet az alábbi linken nézhetnek meg: |
Panel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Image AddedA kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.
A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít. A funkcióról részletes útmutatót ide kattintva olvashatnak ill. nézhetik meg a kétfaktoros azonosítás beállításáról szóló videónkat, valamint visszanézhetik a KRÉTA kétfaktoros azonosítás (2FA) bekapcsolása és használatának bemutatása című élő adásunkat is. A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy autentikátor alkalmazás által generált kódot. A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető. |
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Image AddedTájékoztató az oviKRÉTA rendszerrőlKedves Kollégák! Ezúton is köszönjük, akik részt vettek az oviKRÉTA tájékoztatóján! Akiknek nem volt lehetőségük becsatlakozni az élő adásban, azok számára ide kattintva érhető el a KRÉTA Videótárba az oviKRÉTA alkalmazás júliusi intézményi bemutató videója. Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.
Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is. Üdvözlettel, oviKRÉTA csapat |
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Image Added
Tisztelt Felhasználóink!A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok. Mi is az adathalászat?Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben. Melyek a tipikus árulkodó jelek?Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére. Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés. Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak. Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait! Mi a teendő?A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet! Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát. Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról?Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat! A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében. Köszönjük együttműködésüket!
|
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Image AddedAz Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz. 2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket. A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.
|
Panel | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||
|
Szakmai útmutatók
Image Removed aSc - órarend importálási segédlet Image Removed
Image Removed Előzetes Tantárgyfelosztás 2018 Image Removed
Image Removed TTF importálása az aSc programból Image Removed
Image Removed Végzettségek kezelése Image Removed
Image Removed Beiratkozás adatszolgáltatás
Image Removed Diákolimpiai jelentkezés segédlet
Image Removed Tanévváltás segédlet
Gyakran Ismételt Kérdések
Image Removed GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések Image Removed
Image Removed GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések
Image Removed GYIK - Adminisztrációs rendszer
Image Removed GYIK - Elektronikus napló
Image Removed GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás
Image Removed Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához
Gyors Áttekintő Segédletek
Image Removed KRÉTA e-napló bevezetésének első lépései Image Removed
Image Removed Adatszolgáltatás modul
Image Removed Pedagógus IKT kompetecia
Image Removed Elektronikus napló
e-Learning
Image Removed"KRÉTA - Adminisztrációs rendszer" című képzés
Bemutatók, iskolai segédletek
Image Removed Intézményi bemutató
Image Removed KRÉTA e-Napló szabályzat (minta)
KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul
Image Removed Intézményi Ügyiratkezelői segédlet
Image Removed Poszeidon webes felhasználói dokumentació
Sablonok, mintafájlok
Image Removed Tanmenet sablon
Image Removed Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon
Image Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon
Image Removed Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal
Image Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl
Image Removed Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel
Felhasználói kézikönyvek
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Adminisztrációs rendszer
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus napló
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus ellenőrző
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Központi Rendszer
KRÉTA Konferencia 2018
Image Removed KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása
GINOP 6.2.3
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció
Image Removed Eszköz specifikáció javaslat
Archívum
Image Removed KRÉTA Tantárgyfelosztás 2017
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Elsős lett a gyermekemDr. Jármi Éva pszichológus szakértő tanácsai az elsős tanulók szüleinek. |
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Ötödikes lett a gyermekemDr. Jármi Éva pszichológus szakértő tanácsai az ötödikes diákok szüleinek. |
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Kilencedikes lett a gyermekemDr. Jármi Éva pedagógiai szakpszichológus tanácsai a kilencedikes évfolyamos gyermekek szüleinek |
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Image AddedOkoseszköz használatának engedélyezéseA Tudásbázis Okoseszköz használatának engedélyezése című oldalán bemutatjuk, hogy a tanulmányi rendszerben hogyan lehet rögzíteni a jogszabályok alapján kiadható engedélyt.
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Image AddedKRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő RendszerElérhető a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer (PED-TÉR) Tudásbázis oldala, ahol folyamatosan kikerülő információk segítik a rendszermodul használatát.
|
Panel | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||
Image AddedA KRÉTA használata VPN szolgáltatón keresztül
A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás.
|
Panel | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||
Image AddedDuális Modul oktatóvideókMegtekinthetők a KRÉTA Videótárban a Duális Modullal kapcsolatos oktatóvideók, melyek részletesen bemutatják az intézményi ill. képzőhelyi felhasználóknak a program használatát.
|
Panel | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||
KRÉTA Duális Modul segédletLetölthető a KRÉTA Duális Modul áttekintő segédlete, amely összefoglalja azokat a feladatokat és funkciókat amelyek a duális képzés adminisztrálásához szükségesek az intézmények és a vállalkozások részére.
|
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Diákjogi tudorAz Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült. |
Panel | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Közigazgatási ismeretek tantárgyDr. Csóka Gabriella, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, ÁNTK, mesteroktató előadása a közigazgatási ismeretek választható tantárgy bemutatásáról.
|
Panel | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||
A tanév rendjétől eltérő képzések kezelése a KRÉTA rendszerben
A KRÉTA rendszerben - néhány korlátozás figyelembevételével - az intézményeknek lehetőségük van a tanév rendjétől eltérő képzések kezelésére is. A letölthető Gyors Áttekintő Segédletünkben (GYÁS) bemutatjuk, hogy milyen alapvető műveleteket kell végrehajtania a felhasználóknak, ha a tanév rendjétől eltérő módon akarja kezelni a képzéseit.
|
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Image AddedKRÉTA Duális Modul TudásbázisElérhető a KRÉTA Duális Modul Tudásbázis, ahol az intézményi KRÉTA adminisztrátorok, a duális képzőhelyi adminisztrátorok ill. a duális oktatók kaphatnak segítséget a rendszer használatához. A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is.
|
Panel | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||
Image AddedKRÉTA TESZEK modulA KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.
|
Panel | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||
Image AddedDigitális Kollaborációs TérA KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát.
|
Panel | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||
Image AddedIdegennyelvi Felkészítő modulA KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését.
|
Panel | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||
Image AddedSzakmai útmutatók letöltéseA tudásbázisban ide kattintva elérhetők a köznevelési ill. a szakképzési intézmények részére készített legújabb szakmai útmutatók. Az archívumban a korábbi tanévek szakmai útmutatóit, leírásait is megtalálhatja ha szüksége van rá.
|
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
Image AddedLázár Ervin Program modulAz KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el. LEP modul, Intézményi adminisztrátori felület LEP modul, intézményi adminisztrátori felület - videó LEP modul, intézményi napló felület - videó LEP modul, intézményi elektronikus ellenőrző felület
|